تعریف سئو
نوشته شده توسط : مستر امیری

سئو چیست؟ تعریف سئو

در تعریف سئو باید بگوییم که سئو یک مفهوم ساده اما با عمقی پیچیده است. موارد زیادی وجود دارد که باید در سئو یاد بگیریم . در ادامهد مقاله به آنها اشاره می کنیم.

تعریف سئو چیست؟

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و یکی از روشهای متداول دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افزایش کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات شما از طریق بازدید طبیعی موتورهای جستجو گوگل، بینگ، یاهو و … است.
به زبان ساده، سئو ( یا با تلفظ صحیح اس ای او) مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل هاست که سبب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود یابد و برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق کسب کارتان را بهمراه دارد.

معرفی مهمترین ابزارهای سئو

مهمترین ابزارهای سئو عموما به صورت تجاری عرضه می شوند، البته تحلیل صحیح و استفاده درست از آن مهمتر از داشتن این ابزارها است، در این بخش معروفترین ابزارهای بهینه سازی سایت را معرفی خواهیم کرد:

ابزارهای آنالیز سئو داخلی سایت OnPage SEO Tool

 :Screaming Frog

 این ابزار کل وب سایت شما را بررسی و از نظر ایرادات سئو ساختاری به شما گزارش می دهد، شاید مهمترین موارد آن لینک های شکسته، لینک های اضافی با محتوای بی کیفیت، حجم کلمات صفحه و …  است. اسکرمینگ فراگ بررسی 200 لینک وب سایت را به صورت رایگان انجام می دهد.

:WebSite Auditor

 این ابزار هم مشابه Screaming Frog به آنالیزسئو می پردازد، البته از نظر ظاهری و امکانات بسیار بهتر است، شاید مهمترین اشکال این نرم افزار، کند شدن سیستم برای آنالیز وب سایت ها بسیار بزرگ است.

وب سایت های Moz – Ahrefs و Woorank نیز این تحلیلهای بهینه سازی سایت را ارائه می دهند. البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است.

ابزارهای استراتژی کلمات کلیدی در سئو

نخستین ابزار رایگان بهینه سازی سایت و یکی از قدیمی ترین و بهترین های تعیین کلمات کلیدی مهم برای یک وب سایت Keyword Planner گوگل است، یک ابزارسئو رایگان دیگر که شاید باورتان نشود، الکسا است که میتوانید ببینید به صورت تقریبی رقبا در چه کلماتی بازدید مناسب دارند. keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند.

ابزارهای تحلیل سئو خارجی و بک لینک های رقبا:

پس از تست و آزمایش های بسیار چهار ابزار تجاری را می توان نام برد. Ahrefs ، MOZ , Majestic SEO و به تازگی الکسا است.

 

هدف ما در درس سئو چیست؟ افزایش بازدید گوگل

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.

آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند.

در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.

موارد زیر از جمله نکاتی هستند که در این مجموعه درس مورد توجه قرار خواهیم داد:

  آشنایی با موتورهای جستجو و وظیفه آنها

  چه کارهایی انجام دهیم تا موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل، ما را به مخاطبان خود نمایش دهند؟

  چه سهمی از موفقیت در سئو به خاطر تکنیک است و چه سهمی به خاطر محتوا؟

برخی از مهمترین تکنیک های سئو (ابزارهای سئو)

اگر نمی‌خواهید سئو را به شکل عمیق و حرفه‌ای بیاموزید و صرفاً می‌خواهید به عنوان یک وبلاگ نویس، برخی از نکات سئو را بدانید و در مطالب خود رعایت کنید، می‌توانید مستقیماً به سراغ دو درس حضور در صفحه اول گوگل و لینک سازی داخلی بروید:

 حضور در صفحه اول گوگل

 لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو سایت

اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: